CARE FOR HEART,

HEART FOR CARE.

De afgelopen jaren zijn enkele duizenden mensen uit heel Nederland doorverwezen naar Care for Heart.
Hier vertellen mensen over hoe zij de behandeling en de werkwijze van de kliniek ervaren hebben.
Naast persoonlijke verhalen van patiënten is er ook een aantal citaten van huisartsen opgenomen.

Referenties van huisartsen

“Care for Heart is een centrum waar mijn patiënten laagdrempelig en snel een afspraak kunnen krijgen. Het is erg fijn dat er in de Randstad een cardiologisch centrum is waar eens geen wachttijden zijn.”
“Vlotte en vriendelijke bejegening, grondige aanpak en een degelijke terugkoppeling. Onverminderd tevreden over de service. Steeds bereid tot collegiaal overleg. Exit wachtlijst, welkom Care for Heart. Cardiologie met hart voor patiënten en hun huisarts!”
“Patiënten die ik naar Care for Heart gestuurd heb, zijn allemaal heel erg tevreden, met name over de kundigheid en de vriendelijkheid waarmee zij ontvangen worden. Zij hoeven nooit lang te wachten, iets dat de laatste tijd toch wel een probleem is. Zij spreken over een zeer professionele behandeling en onderzoeken. De wachttijd wordt wel weer wat korter voor het Lange Land Ziekenhuis, maar de meeste patiënten willen toch naar Care for Heart omdat zij vaak van anderen gehoord hebben over de werkwijze. Ook de terugkoppeling naar mij als huisarts is perfect en snel, ook kan ik eventuele ECG's die ik niet vertrouw, direct faxen, zeker als ik binnenkort mee ga doen met de telecardiologie.”

Referenties van patiënten

“Care for Heart, ligt aan een pleintje met voldoende parkeergelegenheid. Geen volle wachtkamer, mede doordat er op afspraak en op tijd gewerkt wordt. Je wordt eveneens hartelijk ontvangen. Sinds twee jaar ben ik onder behandeling tot mijn volle tevredenheid. Mijn arts straalt rust uit en je voelt je serieus genomen. Alle apparatuur is voorhanden om je klachten te onderzoeken en meten. Alle benodigde onderzoeken worden meteen gedaan, de uitslagen worden besproken. Je gaat met een tevreden gevoel naar huis. Ik kan iedereen Care for Heart aanbevelen.”
“Ik ben semiprof (kracht)sporter sinds 1976 en personal trainer. Care for Heart is door de jaren heen mijn houvast geweest aangaande mijn gezondheid in combinatie met mijn sport. Door de zware belastingen op het lichaam en natuurlijk ook het hart is het belangrijk regelmatig check-ups te doen. Eén keer per jaar laat ik door Care for Heart mijn conditie meten (in rust en onder belasting). De deskundigheid is voor mij van grote waarde. Care for Heart; een perfect centrum!”
“Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik door mijn huisarts doorverwezen naar Care for Heart (wegens een hele hoge bloeddruk en zeer hoge hartslag). Na telefonisch contact had ik na twee dagen een afspraak, wat mij in geen enkel ziekenhuis lukte. Ontvangst in een zeer goede sfeer door een bijzonder aardige assistente. Na de nodige gegevens te hebben uitgewisseld meteen het eerste consult. Deze arts luistert eerst goed naar je verhaal wat al direct een vertrouwd gevoel geeft. De behandeling: Na enkele malen een kleine hoeveelheid medicijnen te hebben geprobeerd, de juiste gevonden. Dus niet klakkeloos voor een maand voorschrijven om deze vervolgens in de vuilnisbak te deponeren. Al met al een fijn centrum waar geen wachttijden zijn en waar je niet als een nummer behandeld wordt.”
“Tijdens het sporten hoorde ik over de nieuwe polikliniek voor hart- en vaatziekten in Zoetermeer. Een afspraak was binnen drie dagen mogelijk. Vanaf dat moment was alles positief.“
“Care for Heart zorgt echt voor je hart. Door een zeer deskundige cardioloog word je niet alleen als patiënt maar vooral als mens behandeld. Ik heb zo’n behandeling nog niet mee gemaakt. De arts heeft tijd voor de patiënt en al je vragen worden beantwoord.”
“Sinds 2003 wordt ik behandeld voor Atriumfibrillatie (chronische hartritme stoornis). Dat betekent elke dag pittige medicijnen innemen, waaronder antistollingsmiddelen, dus tevens vaste klant bij de Trombosedienst. Die medicijnen hebben bij mij enige vervelende bijwerkingen, die mijn ongestoord functioneren helaas nogal verstoren. Periodiek bezocht ik, voor controle, de cardioloog in het ziekenhuis. Dat betekende lange wachttijden bij de poli en korte gesprekken met de cardioloog. Voor hem ben je een van de zeer vele patiënten, maar zelf wil je wat meer persoonlijke aandacht voor je situatie en je klachten. Op advies van de huisarts, met wie ik dit besprak, heb ik begin 2009 contact opgenomen met Care For Heart. Dat was wel even een verschil! De hele entourage doet alles behalve denken aan een ziekenhuis. Je voelt je direct op je gemak. Een afspraak voor behandeling of controle betekent dat ik altijd na enkele minuten aan de beurt ben. De dokter werkt namelijk stipt op tijd. Desondanks krijg ik alle aandacht en gelegenheid om met de dokter te spreken, waarbij hij zoveel mogelijk aan mijn specifieke wensen tegemoet komt (bijv. andere medicijnen om te zien of bepaalde bijwerkingen afnemen). Mijn aanvankelijke vrees dat zo’n kleine kliniek wellicht niet over alle geavanceerde apparatuur zou beschikken bleek ongegrond. Alle apparatuur waarover het ziekenhuis beschikt staat ook bij Care For Heart. Ook zijn de kosten van deze tailormade behandeling niet hoger zijn dan die van het ziekenhuis. Mijn verzekering vergoedt gewoon alles. Ofschoon ik liever een gezond hart zou hebben, is deze fijne persoonlijke benadering en behandeling een hartverwarmend alternatief voor het ziekenhuis, dat ik een ieder kan aanraden.”
“Mijn pedicure wist van mijn problemen en maakte mij attent op “Care for Heart”. Vanaf het eerste moment tot op heden “klikte” het. Immers vertrouwen in je behandelend arts is van wezenlijk belang voor het genezingsproces en/of het niet al te zeer achteruit gaan van je gezondheid. Niet alleen de vertrouwenwekkende medische behandeling op zich, maar evenzeer de perfecte bejegening. Kortom, de voelbare patiëntvriendelijkheid droegen hieraan bij! Terecht heb ik mijn zorgverzekeraar hierop gewezen. Ik hoop dan ook van harte, dat alle huisartsen in Zoetermeer en omgeving hun patiënten die met hartproblemen van doen hebben, naar Care for Heart verwijzen! Altijd nog veel goedkoper dan het ziekenhuis, al zijn de toegekende tarieven voor Care for Heart véél te laag in verhouding tot andere specialisten, mede gelet op de prima prestaties, die worden geleverd. Te weten: een zeer hoge kwaliteit van zorg! Mijnerzijds dan ook een eresaluut!”
“Sinds ik met pensioen ben, heb ik hartproblemen gekregen. In eerste instantie uitte zich dat in angina pectoris (pijn op de borst) en daarna in hartritmestoornissen. Hiervoor heb ik twee keer een cardioversie moeten ondergaan. Ik was niet tevreden over het ziekenhuis en in het bijzonder over de lange wachttijden. Als je een vraag had, kon dat genoteerd worden voor het telefonisch spreekuur, wat een week later was of een afspraak waar ook de nodige wachttijden voor gelden. “